AgendaDeelnameNieuwsRepertoireOptredensEven voorstellen

Algemeen

Het Groot Gieters Popkoor is eind 2012 opgericht door Marianne Mol. Het koor brengt op een eigentijdse wijze bekende popnummers te gehore. De naam van het koor is later gewijzigd in Gieters Popkoor.

Dirigente Heleen Drijver

Foto Heleen.jpeg

Hoe raar kan het lopen, met een verhuizing naar Drenthe 23 jaar geleden, had ik nooit gedacht, dat ik zoveel mensen zou leren kennen die dezelfde hobby als ik leuk zouden vinden , nl

Quote Heleen.jpeg

En dit is nu precies waar het om gaat! Ik ben al meer dan twintig jaar dirigent en met heel veel passie en plezier. Het mooiste van alles is als je voor het koor staat en iets instudeert en het dan ineens meerstemmig goed gaat klinken, wat een feestje elke keer weer. En het leukste is als aan het eind van de avond gezegd wordt: we hebben heerlijk gezongen en we hebben ook nog wat geleerd! En ik? Ik geniet van elke repetitie en dubbel van alle optredens!

Zing en swing Heleen

Pianist Martin Molema

0_IMG-20170910-WA0001 (1).jpg

Martin Molema werd na een klassieke basis al snel allround-pianist. Hij speelde wel eens op een modeshow of een deftig feest, maar kreeg op zijn 18e belangstelling voor jazz, na workshops bij de Jazzclub Bergum.

In zijn latere woonplaats Meppel speelde hij in een soulband, maar begeleidde ook zangeressen met een jazzrepertoire. Hij is trouwens ook een goede zanger (bas) en zong in het Meppeler popkoor The Midges, voordat hij daar pianist werd.

Na zijn overstap naar het koor CoolAct van Marianne Mol kon hij zich uitleven in jazzy en ook latin nummers. In dat koor was hij tijdens straatoptredens te zien als pianist op een bakfiets, waarschijnlijk de enige in Nederland. Het koor transformeerde in december tot de Dickens Singers en dus beheerst Martin ook het (Amerikaanse) kerstrepertoire.

Toen Marianne Mol dirigent werd van het Groot Gieters Popkoor werd Martin daar pianist. Het koor profiteert van zijn veelzijdigheid en improvisatievermogen. Zelf kon hij weer ervaring opdoen op nieuwe locaties: een rondvaartboot, een praam met buitenboordmotor en een drijvend podium.

In 2018 heeft Marianne het koor verlaten om zich te kunnen storten op nieuwe uitdagingen, maar wij zijn dolblij dat Martin heeft besloten het koor te blijven begeleiden. Inmiddels heeft Martin zijn 10-jarig jubileum samen met het koor kunnen vieren!